Zo erg kan een hobby uit de hand lopen

Nieuws, maar dan in een strak jasje. Dat is waar En Nou Wij FF voor staat. Het format is 'nieuwsentertainment', wat betekent dat de presentatoren van het programma je het nieuws brengen, maar dan zo dat het ook voor jongeren/studenten interessant blijft.

 

Ik ben een van die presentatoren, alleen is dat lang niet het enige wat ik doe. Naast dat ik voor de camera het de item aan elkaar praat ben ik achter de schermen druk met de productie, montage en de vormgeving. Het leuke hieraan is dat je bij alle facetten van de ontwikkeling betrokken bent. Van idee tot creatie. 

Eén sterke identiteit

 

Toen ik met twee vrienden aan En Nou Wij FF ben begonnen was het nog een programma voor op de lokale televisie. Een jaar later hebben we de stap gewaagd naar YouTube. Daarbij was de insteek: mobile first. Het programma is zo ontwikkeld dat ook op je telefoon makkelijk wegkijkt. Niet alleen zijn de filmpjes overwegend korter dan bij andere YouTube-kanalen, ook wordt gebruik gemaakt van grote letters en duidelijke vormgeving.

 

Voor de stap richting YouTube heb ik de rebranding ontworpen, waarbij de kleuren en het soort logo gehandhaafd bleven. Voornamelijk de twee F's in het logo hebben een make-over gekregen. Ze lijken op de oude versie, maar stralen nu meer kracht uit. 

2.0

Bij deze nieuwe fase kwam ook een simpele nieuwe website, visitekaartjes en vernieuwde vormgeving voor op internet. De vernieuwde vormgeving hield ook in dat er nieuwe idents, bumpers en naambalken ontwikkeld moesten worden. In samenwerking met Rick Jansen van de Media Managers, is voor En Nou Wij FF een nieuwe programmastijl ontwikkeld. Deze vormgeving kenmerkt zich door: vlug, tastbaar- en duidelijkheid. 

Website

Facebook

Instagram

Ga er maar voor zitten...

Zie hier: een item dat ik laatst gepresenteerd en geproduceerd heb.